Ecole de commerce

Diplôme Grande École visé Bac+5, Grade de Master

Chercheurs

AUDREZET Alice

Alice AUDREZET

Department of marketing
Professor in Marketing

Faculty position :

  • Assistant Professor

Contacts :

ISG International Business School
8 rue de Lota
F-75116 Paris
Tél: + 33 1 56 26 10 01
alice.audrezet@isg.fr


Alice Audrezet is a professor at the ISG International Business School. She is a Ph.D. student in Management Sciences and specialized in the field of consumer behavior.

  • Her areas of publication are methods in marketing research and fashion behaviors
  • Her teaching specializations concern marketing and methodology

Teaching Areas

  • Course 1: Quantitative Methods for decision-making
  • Course 2: Marketing Management
  • Course 3: Innovation Marketing
  • Course 4: Marketing Studies
  • Course 5: Operational Marketing

Research Interests

  • Interest 1: Methods in marketing research
  • Interest 2: Fashion behavior

Education

  • 2014 :
    PhD. In Management (specialization in Marketing), Paris Dauphine University, Paris, France, "Consumer ambivalence: proposition of a new measurement tool""Consumer’s negativity bias: identification, expression and impact"

Teaching Experience

  • 2011-2012: - Lecturer in Marketing Introduction at Paris-Dauphine University
    - Lecturer in Consumer Behavior at ISC Paris
    - Lecturer in Market Research at Reims Management School
  • 2010 - 2011: - Lecturer in Marketing Communication at Paris-Dauphine University
    - Lecturer in Marketing Introduction at Paris-Dauphine University
  • 2009 - 2010: Lecturer in Marketing Introduction at Paris-Dauphine University

Other Professional Experiences

  • Consulting in Marketing (since 2011)
  • Communication assistant at Comité National Contre le Tabagisme (French anti tobacco association), France

Publications

Conference Presentations

  • « Indifférence, incertitude ou ambivalence ? Exploration d’un outil de mesure permettant de distinguer les évaluations médianes », Proceedings of the 30th Congress of the French Marketing Association, Montpellier, France, Mai 2014
  • “Combining metaphors and gain versus loss framing to enhance the efficiency of persuasive communications”, Proceedings of the 42nd Conference of the European Marketing Academy, Istanbul, Turkey, June 2013
  • Are worrying messages efficient? Two exploratory studies regarding the effect of message imagery value, Proceedings of the 28th Congress of the French Marketing Association, Brest, France, mai 2012.
  • How to reduce perceived distance to a humanitarian «cause»? Influence of abstraction and valence of a message, Proceedings of the 40th Conference of the European Marketing Academy, Ljubljana, Slovenia, May 2011.
  • Comment réduire la distance perçue vis-à-vis d’une cause humanitaire ? L’influence de l’abstraction linguistique et de la valence d’un message, Proceedings of the 27th Congress of the French Marketing Association (AFM), Bruxelles, Belgium, mai 2011.

Professional Associations

  • Member of Association Française du Marketing (AFM)
  • Member of European Marketing Association (EMAC)
ISG approprie-toi le monde

A propos de l'ISG :

L'Institut Supérieur de Gestion (ISG), membre de IONIS Education Group, créé il y a près de 50 ans est une Grande Ecole de Commerce, visée par l'Etat, membre de la Conférence des Grandes Ecoles et du Chapitre des Ecoles de Management. Le diplôme Grande école de l’ISG est visé Bac+5 et confère le Grade de Master. Sa pédagogie innovante et en phase avec les entreprises est au service de sa mission : former des managers responsables, créatifs, entreprenants et aptes à évoluer à l’International. L’ISG s’appuie sur un réseau de 125 universités partenaires dans 50 pays et sur son association d’anciens élèves, comptant 20 000 diplômés. L'ISG propose des formations pour tous les profils, de Bac à Bac+5, mais aussi des programmes de formation continue et de VAE pour les personnes ayant déjà une expérience professionnelle. L’ISG forme chaque année près de 3 500 étudiants au sein de ses programmes. Depuis sa création, l'ISG a acquis une reconnaissance internationale, il est membre de l'EFMD, de l'AACSB de CLADEA, de l'AmCham et partenaire de l'UNIDO. Son laboratoire de recherche, le GRiiSG, a pour thèmes de recherche principaux : entrepreneuriat et marché, management et innovation et management des risques.
ISG. Make the world yours.