Ecole de commerce

Diplôme Grande École visé Bac+5, Grade de Master

Chercheurs

ZOGHAIB Alice

Alice ZOGHAIB

Department of Marketing
Professor in Marketing

Faculty position :

  • Assistant Professor

Contacts :

ISG International Business School
8 rue de Lota
F-75116 Paris
Tél: 33 1 56 26 26 26
alice.zoghaib@isg.fr


Alice ZOGHAIB is a professor at the ISG International Business School. She holds a Ph.D. in Management Sciences and specialized in the field of Marketing.

  • Her current professional activity is Assistant Professor and founder of an Institute of sensory marketing studies
  • Her areas of publication are sensory marketing and brand communication
  • Her teaching specializations concern international marketing and consumer behavior.

Teaching Areas

  • Course 1: Marketing management
  • Course 2: International Marketing
  • Course 3: Consumer Behavior

Research Interests

  • Interest 1: Music influence
  • Interest 2: Brand communication
  • Interest 3: Sensory marketing

Education

  • 2012 : PhD in Management (marketing), Université Paris Dauphine, France, " The influence of music on brand cognitive and attitudinal responses: the role of music symbolism"

Teaching Experience

  • 2011 – Present : Professor of Marketing at ISG
  • 2011 : Lecturer in Marketing at Université Paris Dauphine and IAE d’Amiens
  • 2008-2011 : Professor of Marketing and lecture coordinator at IES Study Abroad

Other professional experiences

  • Co-founder, director of research and studies in an institute of research and studies based on the PhD thesis, Sound Value, France
  • Market researcher, RTL Group, France
  • Consultant in organisation, Accenture, France

Publications

Articles

  • Ardelet-Massieu C., Briand-Décré G., Zoghaib A. (2010), Need for stimulation? The role of symbolic associations in evaluating an environment, working paper 2010-04 of Dauphine Recherches en Management

Evaluation in process:

  • Briand-Décré G., Cloonan C., Zoghaib A., « It sounds good! The impact of packaging sound on perceived thickness and on product evaluation », submitted to Psychology and Marketing.
  • Zoghaib A., « The influence of advertising music on brand image: an approach combining musicology and connectionist psychology », submitted to Psychology and Marketing.
  • Zoghaib A., « Le phénomène de saturation sonore : le nouvel enjeu de la communication des marques », submitted to Psychology and Marketing.

Conference Presentations

  • Zoghaib A., Briand-Décré G., Cloonan C., « It sounds good! The impact of packaging sound on perceived thickness and on product evaluation », accepted to the 42nd congress of the European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, Turkey, May 2013.
  • Zoghaib A., Changeur S. (2011), « Brand music, brand concept and brand associations: an approach by music symbolism », proceedings of the 27th congress of the Association Française de Marketing, Brussels, May 2011
  • Zoghaib A. (2010), « Brand music’s symbolism and consistency within brand family: impacts on brand associations and brand extension evaluation », proceedings of the 10th doctoral colloquium of the Association Française de Marketing, Angers, May 2010
  • Ardelet-Massieu C., Briand-Décré G., Zoghaib A. (2010), « Need for stimulation? The role of symbolic associations in evaluating an environment », proceedings of the 26th congress of the Association Française de Marketing, Le Mans, May 2010
  • Zoghaib A., Goudey A. (2009), « Sonic branding: what if communication agencies were wrong? », proceedings of the 25th congress of the Association Française de Marketing, London, May 2010
  • Zoghaib A. (2009), « The semantic power of sonic branding », proceedings of the 22nd doctoral colloquium of the European Marketing Academy, Nantes, May 2009
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A propos de l'ISG :

L'Institut Supérieur de Gestion (ISG), membre de IONIS Education Group, créé il y a près de 50 ans est une Grande Ecole de Commerce, visée par l'Etat, membre de la Conférence des Grandes Ecoles et du Chapitre des Ecoles de Management. Le diplôme Grande école de l’ISG est visé Bac+5 et confère le Grade de Master. Sa pédagogie innovante et en phase avec les entreprises est au service de sa mission : former des managers responsables, créatifs, entreprenants et aptes à évoluer à l’International. L’ISG s’appuie sur un réseau de 125 universités partenaires dans 50 pays et sur son association d’anciens élèves, comptant 20 000 diplômés. L'ISG propose des formations pour tous les profils, de Bac à Bac+5, mais aussi des programmes de formation continue et de VAE pour les personnes ayant déjà une expérience professionnelle. L’ISG forme chaque année près de 3 500 étudiants au sein de ses programmes. Depuis sa création, l'ISG a acquis une reconnaissance internationale, il est membre de l'EFMD, de l'AACSB de CLADEA, de l'AmCham et partenaire de l'UNIDO. Son laboratoire de recherche, le GRiiSG, a pour thèmes de recherche principaux : entrepreneuriat et marché, management et innovation et management des risques.
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